Wnioski o stypendium Rektora przyjmowane są w sekretariacie Uczelni, codziennie od poniedziałku do piątku (w godz. 10.00-14.00) od dnia 1.10.2024 do dnia 14.10.2024 r. Studenci mogą również składać dokumenty za pośrednictwem poczty tradycyjnej, datą złożenia wniosku jest data stempla pocztowego.

Stypendium Rektora dla najlepszych studentów może otrzymywać student, który uzyskał za poprzedni rok studiów wysoką średnią ocen  i/lub osiągnięcia naukowe, artystyczne lub wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym.                       

Stypendium Rektora dla najlepszych studentów może otrzymywać student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest:

  • laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty,
  • medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.

Stypendium przyznawane jest na podstawie złożonego wniosku  (Załącznik nr 1)

Do każdego wniosku należy również dołączyć oświadczenia  (Załącznik nr 5 i załącznik nr 6)

  • Do wniosku student załącza dokumenty potwierdzające wszystkie uzyskane osiągnięcia,
  • Stypendium Rektora przyznaje się nie więcej niż 10% studentów na określonym kierunku.
  • Dotacja wydatkowana w danym roku na stypendia rektora stanowi nie więcej niż 60% środków wydatkowanych łącznie w danym roku na stypendia rektora, stypendia socjalne i zapomogi.

Prawo do świadczeń nie przysługuje studentowi posiadającemu tytuł zawodowy:

- magistra, magistra inżyniera albo równorzędny,

- licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.

Łączny okres, przez który przysługują w/w świadczenia wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:

1) pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów;

2) drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.

(wlicza się wszystkie rozpoczęte przez studenta semestry na studiach, w tym semestry przypadające w okresie korzystania z urlopów). W przypadku kształcenia się na kilku kierunkach studiów semestry odbywane równocześnie traktuje się jako jeden semestr.

Prawo do świadczeń nie przysługuje studentom będącym:

  • żołnierzami zawodowymi, którzy podjęli studia na podstawie skierowania przez właściwy organ wojskowy i otrzymali pomoc w związku z pobieraniem nauki na podstawie przepisów o służbie wojskowej,
  • żołnierzami powołanymi do dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej, o której mowa w art. 95 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, lub żołnierzami zawodowymi pełniącymi służbę wojskową w uczelni wojskowej, w której pobierają naukę
  • funkcjonariuszami służb państwowych w służbie kandydackiej albo będącym funkcjonariuszami służb państwowych, którzy podjęli studia na podstawie skierowania lub zgody właściwego przełożonego i otrzymali pomoc w związku z pobieraniem nauki na podstawie przepisów o służbie.

Student ubiegający się o stypendia albo otrzymujący takie świadczenia ma ustawowy obowiązek  niezwłocznego powiadomienia uczelni o wystąpieniu okoliczności powodującej utratę prawa do świadczeń (uzyskaniu tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego oraz licencjata, inżyniera albo równorzędnego lub upływu okresu przysługiwania świadczeń).

Student studiujący równocześnie na kilku kierunkach studiów może otrzymywać stypendium tylko na jednym, wskazanym przez siebie kierunku studiów.

Wnioski przyjmowane są w siedzibie Uczelni, codziennie od poniedziałku do piątku (w godz. 10.00-14.00)  , od dnia 1.10.2024 do dnia 14.10.2024 r. Studenci mogą również składać dokumenty za pośrednictwem poczty tradycyjnej poprzez przesłanie kompletu dokumentów na adres korespondencyjny Komisji Stypendialnej WSSMiA: 

 

Wyższa Szkoła Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki w Warszawie

Komisja Stypendialna

Al. Jerozolimskie 98, 00-807 Warszawa

 

 

Prosimy o składanie kompletu wymaganych dokumentów, reagowanie na nasze wezwania i w razie potrzeby udzielanie niezbędnych wyjaśnień.

kontakt wt.-czw. 10.00-14.00  tel. 22 375-96-82 rektorat@wssmia.edu.pl