WARUNKI I TRYB REKRUTACJI W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023
W WYŻSZEJ SZKOLE STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
I AMERYKANISTYKI W WARSZAWIE
- 1
Uchwała określa warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia i drugiego stopnia, prowadzone w formie studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na kierunku politologia w Wyższej Szkole Stosunków Międzynarodowych i Amerykanistyki, zwaną dalej „WSSMiA”.
- 2
Uruchomienie określonego trybu studiów uwarunkowane jest liczbą kandydatów. Wybór specjalności dokonywany jest podczas rekrutacji na studia (podanie na studia). Uruchomienie określonej specjalności uwarunkowany jest liczbą chętnych studentów.
- 3
Limit przyjęć na kierunek i tryb studiów ustala Rektor.
- 4
Rekrutacja na studia rozpoczyna się 15 marca (dla studiów rozpoczynających się 1 października) lub 1 grudnia (dla studiów rozpoczynających się 1 marca) i trwa do momentu wyczerpania miejsc, jednak nie później niż do dnia rozpoczęcia roku akademickiego.
- 5
Harmonogram postępowania rekrutacyjnego ustala Rektor.
- 6
Warunkiem przyjęcia na studia pierwszego stopnia jest posiadanie świadectwa dojrzałości
- 7
Warunkiem przyjęcia na studia drugiego stopnia posiadanie dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia.
- 8
Kandydaci przyjmowani są na studia pierwszego stopnia bez egzaminu wstępnego i rozmowy kwalifikacyjnej, na podstawie wyników z egzaminu maturalnego.
- 9
Kandydaci przyjmowani są na studia drugiego stopnia bez egzaminu wstępnego i rozmowy kwalifikacyjnej, na podstawie złożonego dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, według kolejności zgłoszeń, do wyczerpania miejsc.
- 10
Na studia pierwszego stopnia w WSSMIA może zostać przyjęty kandydat, który złoży w uczelni:
- podanie o przyjęcie na studia,
- oryginał świadectwa dojrzałości lub jego odpis otrzymany w szkole średniej,
- 1 fotografie (37×50 mm) dołączoną do podania o przyjęcie na studia,
- podpisaną umowę o kształcenie,
- dowód wpłaty opłaty rekrutacyjnej,
- dowód wpłaty opłaty za legitymację studencką.
- 11
Na studia drugiego stopnia w WSSMIA może zostać przyjęty kandydat, który złoży w uczelni:
- podanie o przyjęcie na studia,
- dyplom(odpis dyplomu) ukończenia studiów pierwszego stopnia,
- 1 fotografie (37×50 mm) dołączoną do podania o przyjęcie na studia,
- podpisaną umowę o kształcenie,
- dowód wpłaty opłaty rekrutacyjnej,
- dowód wpłaty opłaty za legitymację studencką.
- 12
Kandydat legitymujący się świadectwem dojrzałości uzyskanym poza granicami Polski składa dodatkowo zaświadczenie nostryfikujące potwierdzające równoważność świadectwa uzyskanego za granicą z polskim świadectwem dojrzałości, wydane przez kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata oraz tłumaczenie świadectwa dojrzałości potwierdzone przez tłumacza przysięgłego.
- 13
Cudzoziemcy mogą podejmować i odbywać studia w języku polskim na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 z późn. zm.).
- 14
Wstęp na studia jest wolny, a przyjęcie następuje po złożeniu niezbędnych dokumentów wymienionych w §10 i §11.
- 15
Opłata za przeprowadzanie rekrutacji wynosi 85 złotych
- 16
Opłata za wydanie legitymacji studenckiej wynosi 22 złote.
- 17
Opłata rekrutacyjna i opłata za wydanie legitymacji studenckiej nie podlegają zwrotowi.
- 18
Studia w WSSMiA są odpłatne. Wysokość opłat za kształcenie studentów na poszczególnych kierunkach studiów określa Rektor w zarządzeniu.
- 19
Osoba przyjęta na studia nabywa prawa studenta z chwilą immatrykulacji i złożenia ślubowania, którego treść określa Statut Uczelni.
- 20
Za rekrutację na studia odpowiada Prorektor jako przewodniczący komisji rekrutacyjnej powołanej przez Rektora.
- 21
Obsługę administracyjną postępowania rekrutacyjnego zapewnia dziekanat.
- 22
Pisemną decyzję kandydat otrzymuje pocztą elektroniczną, do dnia 1 października (dla studiów rozpoczynających się 1 października) lub 1 marca (dla studiów rozpoczynających się 1 marca).
- 23
Od decyzji o przyjęciu na studia służy odwołanie do Rektora.
- 24
Pisemne odwołanie składa się w dziekanacie WSSMIA w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
- 25
O decyzji Rektora kandydat zostaje powiadomiony pisemnie. Decyzja Rektora jest ostateczna.
- 26
W przypadkach nieujętych w niniejszej uchwale i regulaminie studiów decyzję o przyjęciu na studia podejmuje Prorektor.
- 27
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.